Zklamání

24 پاسخ [آخرین پست]
آفلاین
عضو شده: 11/28/2008

Tak jsem to dolouskal a jsem zklamán. Ani ne tak ze svého výsledku, protože ten se dal čekat - nelouskám jiné než klasické sudoku a takové zde bylo jen jedno. Ostatní varianty mi přijdou jako uměle našroubované pentličky na nádherně jednoduchý a srozumitelný základ pravého Sudoku.

Opravdu se na MČR budou louskat i takové věci jako "mrakodrapy", "dvojice", "mathdoku" a podobné? Pokud ano, pak byl tento Sudokucup pojatý jako kvalifikace na MČR naprosto správný. Ale pokud tam bude jen 2,3,5 variant víceméně klasického sudoku (třeba diagonální, které se hraje běžně, tu nebylo ani jedno), pak je tento Sudokucup jako kvalifikace na MČR naprosto zcestný.

Druhá stránka bylo technické provedení. Na to abych to mohl vůbec řešit, mi nestačí jen počítač s připojením na internet, ale potřebuji i tiskárnu, bez které jsem nahraný. Já sice chápu, že na MČR se hraje taky na papíru, ale tam pak nemusím výsledek přepisovat zpátky do počítače. Takže v celkovém časovém limitu jsou mi započítány i operace s odemčením zadání, vytištěním formulářů (sorry, v práci v síťové tiskárně došel papír, musím ještě najít další), ale taky odeslání výsledků. A vzhledem k pevnému časovému limitu je nakonec jedno, jestli dva hráči, kteří shodně odeslali 5 řešení, měli to 6. na začátku nebo jen nestihli přepsat jeho výsledek.

آفلاین
عضو شده: 12/22/2008
panika

prostě jsem zpanikařila!!!Bylo mi divné, že po ctrl c ctrl v se mi opět objevilo okno na heslo a myslela jsem, že to bylo špatně a tak jsem písmenko po písmenku z papírku opsala

تصویر hedgehog1
آفلاین
عضو شده: 12/10/2008
Tisk od konce

To si můžeš vypnout (zrušit "Obrátit stránky")

آفلاین
عضو شده: 11/07/2008
heslo

Příště heslo nepřepisuj, ale označ, zmáčkni ctrl+C a při otevření souboru s úlohama ctrl+V a máš to. A nějak nechápu, kam jsi ho přepisovala vícekrát. Vždyť bylo potřeba pouze k otevření toho souboru .pdf. Tiskne mi to taky dlouho a od konce, ale než jsem vyluštila součtové, bylo z čeho vybírat.

تصویر Admin
آفلاین
عضو شده: 10/12/2008
Netypické úlohy

Mnoho různých druhů netypických úloh můžete najít na adrese FED-SUDOKU případně zadání jednotlivých přeborů na adrese Přebory GP.

Co se úloh z MS týče, tak třeba zde je booklet Booklet

Nic si z toho nedělej... Uvidíme jak bude výsledková listina vypadat, ale prozatím co tak vím, tak nikdo asi nemá vše... Mnoho známých jmen z našich žebříčků má tak 4-8 úloh.
Příště bude líp... Smile

آفلاین
عضو شده: 12/22/2008
Při svém hledání na webu jsem

Při svém hledání na webu jsem během svátků objevila tuto soutěž...Samozřejmě jsem se přihlásila.Už ukázkové typy příkladů mi dali notně zabrat!!Řeším jen klasické sudoku, kakuro a killer.Není to tím, že bych se bála zkusit něco jiného,ale nikdy jsem na jiné úlohy nebyla asi schopná na netu narazit.Po prvním českém úspěchu na MS jsem se snažila tyto úlohy najít , ale byla jsem neúspěšná!!
Z ukázkových jsem vyřešila ,i když za dost dlouho všechny úlohy ,jen dvojky jsem nepochopila, ani z čínských stránek!!!!Ty byly také první, které jsem z velké hromady papíru vyhodila při samotné soutěži!!
Vlastně jsem se chtěla podělit o domácí průběh své účasti!!Od vánoc jsem svého chlapa nutila zprovoznit nějakou tiskárnu, napojit ji na nějaký počítač, který by měl trošku rychlejší.připojení na síť...V sobotu odpoledne po uvaření oběda jsem donutila dceru nastartovat gigantickou připojenou tiskárnu, našla stránku a přihlásila se.Trošku mě zaskočilo , že po objevení hesla jsem musela se překlikat jinam a heslo několikrát přepsat.Trvalo to dost dlouho a i tisk byl dlouhý!!!!
Postupně jsem začala panikařit, že nestihnu vyluštit ani jednu tabulku!!!Jak jsem již napsala první co jsem vyloučila byly dvojice a pexeso, které jsem v životě neviděla!!!Pak jsem stihla v panice rozluštit několik úloh a u prvního chybného výsledku/těsně před koncem/ jsem ji zahodila.Podařilo se mi snad dobře vyluštit jen dvě úlohy!!!
Přiznávám, že jsem si k tomu všemu sedla v klidu až po svém časovém limitu a do večera měla půlku úloh vyluštěných.Zbytek dodělám postupně.
Teď nějak marně čekám, na kolikátém posledním místě se svým výkonem budu!!!
Soutěž se mi líbila, ale není to pro laiky, kteří luští jen to ,co je dostupné v tisku.
Četla jsem, že jsou někde na webu úlohy z loňského MS, prosím zkuste někdo uveřejnit , kde???Ráda bych si je zkusila , ale i jiné stránky, kde jsou netypické sudoku.

آفلاین
عضو شده: 11/07/2008
SUPER

Bylo to super. Už se těším na výsledky. Asi jsem trochu vyhořel, ale zjistil jsem díky tomu, že i když na papíře dost trénuji, je to málo. Přeci jen jsem víc přivykl na PC a na papíře dělám chyby. navíc k tomu trochu nervozitka... Smile .
Přesto moc dík organizátorům a už se těším až na to v klidu kouknu a zjistím co jsem dělal za koniny...

آفلاین
عضو شده: 11/08/2008
-

Ano, ale aby jsi nějak výrazněji uspěl na MČR, tak tu neklasiku musíš zvládnout, ta rozhoduje. Klasika je víceméně povinnost.

آفلاین
عضو شده: 11/28/2008
FED

Tam, chodívám taky, i když poslední dobou méně pravidelně. Faktem je, že si libuju v jednoduchostech.

تصویر Admin
آفلاین
عضو شده: 10/12/2008
Pomoc

To se omlouvám, možná to zapadlo, protože s tím bylo opravdu mnoho práce a zapojených bylo docela hodně lidí, kteří pomáhali

تصویر Admin
آفلاین
عضو شده: 10/12/2008
...

Ano, je to napsané i v kvalifikačních turnajích Kvalifikace

تصویر Admin
آفلاین
عضو شده: 10/12/2008
Pozdě

No v tomto si myslím nemáš pravdu...
Jak už jsem psal, tento turnaj se snažil profilovat jako turnaje GP. Nevím, jestli jsi nějaký už navštívil, ale ty bychom velice rádi přiblížili lidem.
Myslím, že booklet tuto funkci mohl velice pěkně splnit a že se mu to i povedlo.

Zatím neznám výsledky soutěže, takže tu ještě nebudu hodnotit.

A co se týče těch rychlíků. Jsou to řekl bych stále ta samá jména a známé tváře. Sem tam se objeví někdo další, ale většinou rozhodují v tomto ohledu ve finále zkušenosti.
Rozhodně ti co umí se nenechají utlouci rychlíkama, což velice dobře dokazují naši výborní logici, kteří se často umísťují velmi vysoko na MČR.
Protože to, že umí hrát tu klasiku je základ, bez kterého se už nikdo z nich neobejde. Ale na neklasice se dá ztratit daleko víc, než na několika klasických tabulkách (pokud někdo není Kuba :o)

آفلاین
عضو شده: 11/28/2008
kvalifikace?

Myslíš na Sudoku-league?

آفلاین
عضو شده: 11/28/2008
až teď

Na ty testovací úlohy jsem mrknul a myslel jsem, že se tím nebudu dále zabývat, poslední dobou jsem měl dost práce. Jenže se mi mezitím začalo dařit trochu lépe v lize, a jeden spoluhráč se zeptal, co já na tuhle kvalifikaci, tak jsem si řekl, že to alespoň zkusím. Až pak jsem zjistil, jak moc výtek k tomu mám. Nicméně při přípravách jsem nabídl analytickou pomoc, ale bez odezvy. Tak jsem se nevnucoval.

تصویر Admin
آفلاین
عضو شده: 10/12/2008
MS 2008

Ano Goa bylo hodně o klasice a můžeme si přiznat, že v té ani jeden z nás nemá šanci nějak uspět...
V této kvalifikaci byly úlohy které zná hodně hráčů. Zatím se o nich nehodlám bavit, protože soutěž ještě stále probíhá.

Ale jinak je zajímavé, že jsi se ozval až teď, přičemž booklet byl zveřejněný už v listopadu. Už v té době bylo jasné, jak bude turnaj vypadat.
Co se týče MS 2009, skoro nikdo z nás nemá ani ponětí, co bude v Žilině za úlohy.

Trénovat je potřeba zejména mozek, protože ten musí být ve střehu :o)

Třeba Untouchable a Sudo-kuro jsou inspirace z Mistrovství Polska 2008.

آفلاین
عضو شده: 11/28/2008
Pozdě

Není příliš brzo, ale pozdě. Pokud to měla být kvalifikace na MČR, tak měly být tabulky v počtu a složení, jaké se pak bude vyskytovat na MČR. Jen tak se dá vybrat někdo, kdo tam pak opravdu uspěje. Specialisté na fajnovosti mohli nasbírat body na složitostech, které se na MČR vůbec nevyskytnou a tam pak budou utlučeni rychlíkama, kteří se specializují na srozumitelná a jednoduchá zadání.

آفلاین
عضو شده: 11/28/2008
MS 2008

Tak jsem si našel zadání MS 2008 - 10x klasika, 3x diagonála, 3x irregular (jigsaw), 3x sum (killer), 3x extra region, 3x consecutive. Tedy dohromady 5 typů zadání. Vaše kvalifikace - 15 různých typů. Koho jste chtěli vybrat na mistrovství ČR a potenciálně MS? Mně se líbilo třeba "Untouchable", ale neměl jsem dost času to dolouskat, nicméně i kdyby - k čemu mi to bude, když to pak v soutěžích nikde nepotkám?

Takže sorry - pokud se chci dostat na MČR, musím si najít někde kvalifikaci, která není tak utržená od reality, jako tato. Díky tomu jsem si akorát ověřil, co mám trénovat a co nikoli.

تصویر Admin
آفلاین
عضو شده: 10/12/2008
čas...

Navíc si myslím, že to chce se nad tímto tématem zamyslet s odstupem času...
Zatím dokonce ani ještě neskončil a neznáme jeho výsledky.

تصویر Admin
آفلاین
عضو شده: 10/12/2008
Faux pas

Nemyslím si, že je to faux pas. Internetová kvalifikace je pouze doplňkovým bodem k turnajům GP.
Však taky mnoho hráčů je již díky turnajům GP kvalifikovaných... Při internetové hře je potřeba volit jiné tabulky a to z mnoha různých důvodů.

Akceptuji Tvůj názor, ale myslím, že při pohledu na úlohy na turnajích GP, které jsou též kvalifikačními turnaji a dokonce jsou základním stavebním kamenem, nijak extrémně tato soutěž nevybočila. Navíc bude ještě jeden on-line kvalifikační turnaj, který se bude konat na Sudokulize...

آفلاین
عضو شده: 11/08/2008
-

Neboj, ještě bude jedna kvalifikace.

آفلاین
عضو شده: 11/28/2008
Přiblížit?

Pokud chcete někomu přiblížit jiné formy a alternativy sudoku, proč pro to volíte zrovna kvalifikaci na MČR? Loni jsem se zběžně díval na použité tabulky z MČR a tam jsem viděl takové věci jako diagonální, sudé a liché, všechno, co se dalo normálně hrát, aniž bych to půl roku trénoval. Ve vaší kvalifikaci nebylo ani jedno diagonální, ani jedno sudé/liché. To se na MČR letos hrát nebudou? Pokud ano, pak považuji za faux pas, že se v kvalifikaci neobjevily.

آفلاین
عضو شده: 11/08/2008
-

Tak začni navševovat jiné stránky, třeba www.fed-sudoku.eu , tam je jiných variant více než dost. Máš rok do dalšího MČR na učení.

تصویر Admin
آفلاین
عضو شده: 10/12/2008
špatné jméno

Ale tak zase proč to hnát až do extrémů...
Samozřejmě se klasické sudoku je základ, ale přesně jak jsi napsal, toho je všude plno. Na turnajích GP jsou tabulky velice různorodé. Stačí se podívat na jejich složení v posledních 2 letech (předpokládám, že jsou bez problémů k nalezení na webu).

Složení tabulek na MČR je velice různorodé a je voleno s ohledem na následující Mistrovství světa. Klasické tabulky tam samozřejmě mají své zastoupení, ale mají tam své zastoupení stejně tak i ty diagonály, sudé a liché či jiné "relativně" známější varianty, přesně jak říkáš.
Ovšem na tomto serveru jsme se snažili ukázat hráčům tabulky které mohou potkávat na turnajích GP či jiných soutěžích.
Možná se tohle složení nemusí líbit každému, to už nechám na každém hráči, ale účelem této akce bylo přiblížit altenativní varianty širšímu okruhu luštitelů, aby když je uvidí nebyli nemile překvapeni. Protože cestovat přitom ještě někam mnohdy i mnohoset kilometrů by bylo rozčarování daleko větší.

Na Mistrovství republiky je totiž díky více-kolovému systému prostor pro mnoho různých druhů úloh větší. Zde jsme si to nemohli dovolit.

آفلاین
عضو شده: 11/28/2008
špatné jméno

Tak je na čase přejmenovat Mistrovství ČR v sudoku na něco jako "Mistrovství hádankářů" nebo tak nějak, když se tam klasické sudoku ani nevyskytuje. Navštěvuji různé sudoku servery, tam je klasické sudoku základ a souboje se snad hrají jen v klasickém sudoku.

آفلاین
عضو شده: 11/08/2008
-

Je to tak, klasika se na MČR skoro nevyskytuje a obtížnost je taky podobná (byl jsem již na 2). A podmínky byly pro všechna stejné. Nám už ta klasika připadá otravně nudná a věř tomu, že to ce bylo tady už dnes považujeme za klasiku a řešíme mnohem složitější tabulky.